ASTERISK PBX rendszer

545px Asterisk logoA rendszer egy Linux alapú önálló szerver számítógépen fut és nincs szükség hagyományos PBX hardverre. Kialakításakor a rugalmasság, a flexibilitás és a megbízhatóságon volt a hangsúly.

A szoftver támogatja és használja az európai és amerikai jelzésrendszer típusokat. Képes mind a hagyományos telefonszolgáltatók, mind mobilszolgáltatók nyilvános hálózataival, akár analóg akár digitális ISDN BRI/PRI vonalakon keresztül kapcsolódni.

A hagyományos alközpontoktól eltérően a rendszer Voice Over IP működéséhez nincs szükség speciális hardver elemekre. Az IP telefonok mellett a rendszer kezeli a hagyományos telefon készülékeket (ezeket adapterek segítségével) és használható az általunk telepítethető soft phone alkalmazással is.

Műszaki javaslatunk komplett alközponti szolgáltatást nyújt ügyfeleink számára. A hagyományos funkciók mellett megemlítjük a hívószám kijelzést, a SIP és H.323 protokollokon történő kommunikációt, a konferenciakezelést, és a telefonkönyv kitárcsázó funkcióval szolgáltatásokat).

Alközpont – PBX
Az Asterisk egy olyan alközpont, amely versenyez mind tulajdonságban mind működésben a hagyományos alközpontokkal.
Más hagyományos alközpontok jóval drágábbak, nagymértékben licence függők, és saját bővítőkártyáit és rendszerkészülékeit kell használni.
Az Asterisk jóval költséghatékonyabb, alacsony karbantartás igényű, flexibilis és együttműködik minden hang- és adathálózattal.
Az Asterisk-kel egy ISDN BRI vagy ISDN PRI kártyával, egy hagyományos PC-vel, és a megfelelő szakmérnök segítségével le lehet cserélni egy hagyományos alközpontot, vagy a régi alközponthoz kapcsolódva VoIP képessé tehető a régi berendezés, miközben persze jelentősen bővül a szolgáltatások listáját. Az Asterisk szoftverbe integrálva van a szokásos IP telefon protokollok (pl H.323, SIP). Az analóg telefonok, gyártótól függetlenül használhatóak a rendszerben. Az Asterisk rendszerek szilárdan és stabilan működnek

Intelligens Válaszadó Rendszer – IVR
Az Asterisk flexibilis IVR képessége megengedi, hogy a felhasználó akár adatbázis integrációt is használjon, és a menük hangállományait meghallgassa. Használhatunk MySQL-t vagy egyéb nyílt rendszerű adatbázist. Az Asterisk IVR-ban normál tone vezérléseket lehet kiadni. Adatbázisba képes rekordokat írni, adatbázisból képes adatokat lekérdezni.
Az IVR-ban több szintű fa (menü) struktúra alakítható ki.

Automata kezelő – Auto Attendant
Az Asterisk automata-kezelő tartalmaz hangbemondásokat, „zenetartásban” szolgáltatást, hangüzenet továbbítást további lehetoségekkel (e-mailküldés). Hívástartás közben választható, hogy zenét vagy előre rögzített szöveget hallgasson az ügyfél. Különálló automatakezelő funkciók használhatóak, különböző helyzetekhez. A hangposta flexibilisen használja a mellékeket, dolgozói osztályokat, címtárakat. Az Asteriskben a hangposta kapacitás csak a szerver PC kapacitásától függ, szemben a hagyományos alközpontokéval, amelyek licence kötelesek.

Konferencia híd – Conference Bridge
A „Meet Me Bridge” teljes funkcionalitása integrálva van az Asterisk-be, és támogatja a több résztvevős üzleti konferenciabeszéléseket is. A konferencia vezetője tudja meghatározni, hogy csak hallgatni vagy hallgatni és beszélni is lehessen a konferencián belül. Ha a konferencia vezetője kiszáll a beszélgetésből, akkor a kapcsolat megszűnik. Minden különböző beszélgetésnek különböző PIN kódja lehet, így akár egy időben több konferenciát is fel lehet építeni.

Média szerver – Media Server
Az Asterisk megnöveli a meglévő alközpontok és átjárók tulajdonságait PSTN vagy IP szolgáltatásokkal. Használható, úgy, mint egy hagyományos rendszer, vagy mint egy soft switch. Az Asterisk bővített szolgáltatásokkal és funkcionalitásokkal rendelkezik a hangposta- és a konferencia szolgáltatások terén. Távoli irodákba, telephelyekre minimális költségráfordítással helyezhetők ki VoIP mellékek, melyek úgy muködnek, mintha készülékek egy telephelyen lennének (a telephelyek, irodák közötti telefonálás ingyenes).

VoIP és Protocol átjáró – VoIP and Protocol Gateway
Az Asterisk széles körben támogatja a hagyományos TDM és a VoIP protokollokat, rugalmas átjáró kezelést biztosít a különböző csatornákon. Az Asterisk használata nem csak egyszerű, hanem könnyen kommunikál más telefonos csatornákkal, pl.: E1/T1, PRI, BRI, SIP stb. Ez lehetővé teszi a különböző átjárók használatát, redundánssá tételét.

VoIP kapcsoló – VoIP Switch
Az Asterisk egy olyan soft switch, amely helyettesíti a hagyományos TDM alapú alközpontok tudását. Megtalálhatóak benne a mellékek, az átjárók, média szerverek és egyéb Asterisk szerveralkalmazások. Kezelni tud bármilyen virtuális VoIP protokollt, megtalálható benne SIP, IAX, H.323, MGCP, és a Skinny.

Hívás rekordok – Call Detail Records (CDR)
Az Asterisk folyamatosan gyűjti a hívás rekordokat és küldi a címtárnak. Ezekből a rekordokból lehet kinyerni a fontos információkat, statisztikákat (pl.: díjszámlázó szoftvernek Call Center alkalmazásoknak). Ezek a hívásrekordok érkezhetnek mind kimenő mind bejövő hívásokból.

Call Center funkcionalitás
A rendszer az Euronet Call/Contact Center megoldásával együtt képes teljeskörű Call Center funkcionalitásra. (pld.: hívássorolási stratégiák, statikus és dinamikus hangmenüs ügyfélszűrés/automata kiszolgálás (IVR), ügyintézők és az ügyfelek közti beszélgetés rögzítése, e-mailban megkapható hangüzenetek, stb.)

© 2001 -  2017 Euronet Magyarország Informatika Zrt.

SSL ClassC

Please publish modules in offcanvas position.